Eerst pakten we de zeven veerponten van het Gemeentevervoersbedrijf (GVB) in Amsterdam van stuurboord tot bakboord en van boeg tot steven in met protectiefolie. Vervolgens brachten we op dezelfde ponten beeldvullende reclame aan boven op de protectiefolie.
Dit gebeurde allemaal in de buitenlucht, dus speelden de weersomstandigheden een grote rol. Maar niets hield ons tegen: we plakten bij zon, wind en regen. Net als bij het aanbrengen van de protectiefolie lagen de veerponten op het water. Tijdens het stickeren, een nogal secuur werkje, moesten de plakkers continu de beweging van het water corrigeren. Grote en kleine boten voeren voorbij en maakten grote en kleine golven. Gelukkig heeft ons ervaren team zeebenen. En zeearmen.
Deze manier van adverteren biedt veel voordelen. Een pont heeft een zeer groot oppervlak en zo’n varende reclameboodschap zorgt voor veel exposure. Doordat de protectiefolie en de reclamefolie goed op elkaar zijn afgestemd, kun je snel en eenvoudig wisselen tussen verschillende uitingen. Zonder de protectiefolie te beschadigen. Natuurlijk is deze manier van adverteren niet alleen geschikt voor veerponten. We doen het binnen en buiten. Het kan op een trap en een lift. Op een bakfiets en een trein. Ons ervaren team ontzorgt daarbij van A tot Z in het hele traject.